Sammenkøring mellem sikkerhedssystemerne vil påvirke den måde detailhandlere styrer butikkens sikkerhed. Men hvor vil denne sammenkøring af data skabe den reelle værdi?

Butikssikkerheden kan forbedres gennem effektiv kontanthåndtering, øjeblikkelig alarmering og proaktivitet i forhold til tyveri og svind.

Sikkerhedssystemer er også en uudnyttet kilde til værdifulde data, som kan anvendes til at optimere processer og effektiv ressource styring.

Her er nogle eksempler på, hvordan systemer der er forbundet kan skabe værdi for detailhandlerne:

Øjeblikkelig alarmering

Når en vare med en aktiv elektronisk varesikring passerer igennem et givent område, udsendes en alarm. Ved at forbinde den elektroniske varesikring med CCTV, vil et billede af det område, hvor alarmen blev udløst, blive sendt direkte til sikkerhedsvagtens eller butiksbestyrerens telefon.

alarmering.png

 

 

 

 

 

 

 

 

Dette gør det muligt for vagten eller bestyreren at identificere person, der har udløst alarmen og det øger sandsynligheden for at fange en eventuel butikstyv. 

Effektiv kontanthåndtering

Systemer med kontantbetalinger er forbundet til software, som overvåger hvor mange kontanter systemet indeholder og derved giver besked når genopfyldning eller tømning er nødvendig.

Effektiv kontanthåndtering.png 

Først - og kun når kontantsystemet signalerer at en genopfyldning er nødvendig, kan døren til rummet med kontanterne åbnes. Derefter er det kun en autoriseret person, der kan komme ind i rummet. Selve pengeskabet kan ikke åbnes før døren indtil rummet er forsvarligt lukket. Inde i rummet vil en engangskode blive sendt til medarbejderens telefon, hvorefter pengeskabet kan åbnes

Denne form for kommunikation mellem kontanthåndteringssystem, adgangskontrol samt elektroniske låsesystemer giver en sikker og kontrolleret adgang til bagkontorets pengeskab, med en synlig log af hvem og hvad der er blevet deponeret.

 

Proaktivitet i forhold til tyveri og svind

Ved at forbinde CCTV og andre sikkerhedssystemer såsom kontanthåndteringssystemer, kan internt tyveri og svind påvises hurtigere. Butiksbestyrer kan blive advaret ved usædvanlig adfærd som fx. en transaktion af varer der foretages uden for butikkens åbningstid, eller hvis der ikke er nogle kunder i kasselinjen på det pågældende tidspunkt.

 

Forretningsanalyse

Sikkerhedssystemer indsamler masser af brugbare data, der oftest ikke bliver brugt. Indgangsdørene kan fx. give en løbende opdatering af antallet af mennesker i butikken. 

indgangsdøre retail.png

Hvordan mængden af besøgende skifter afhængigt af tidspunkt, ugedag og måned kan bruges til at effektivisere personaleressourcerne. Disse tal kan også bruges til at måle det gennemsnitlige beløb der handles for i forhold til antallet af personer i butikken, og effektiviteten på en kampagne eller vinduesdisplay kan vurderes.

 

Ønsker du at vide mere kan du kontakte os nedenfor.

Kontakt os

Kommentar